معتبر ترین سایت بازی انفجار ایرانی با ضریب بالا

معتبر ترین سایت بازی انفجار ایرانی با ضریب بالا و درگاه مستقیم

انفجار

پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور در ایران

مجله و سایت سی فایو تقدیم میکند

پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور در ایران

پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور 

دراین پست با پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور آشنا می‌شویم. بازی هاي‌ پاسور در کشور ما طرفداران زیادی دارد. بـه طور کلی باید بگوییم کـه در حال حاضر بیشتر از 52 کارت پاسور بازی اختراع شده اسـت. اما در بین ایرانیان، عده اي از بازی هاي‌ ورق از محبوبیت بالاتری برخوردار می باشند. دراین مقاله هم قصد داریم تا با محبوب ترین بازی هاي‌ پاسور در بین ایرانی ها آشنا شویم. با ما همراه باشید.

 

معرفی انواع بازی ورق پاسور 

پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور در ایران

بازی ورق یا پاسور یکی از سرگرم کننده ترین بازی هاي‌ جهان می‌باشد. این بازی در دسته بازی هاي‌ فکری و استراتژیک قرار میگیرد. بازی ورق شامل 52 کارت اسـت کـه با این کارت ها می‌توانیم بازی هاي‌ مختلفی را اجرا کنیم. همانگونه کـه در بالا هم بیان کردیم، در حال حاضر بیشتر از 100 نوع بازی با ورق اختراع شده اسـت. البته باید این نکته را هم ذکر کنیم کـه هر سال بازی هاي‌ جدیدتری هم معرفی میشوند.

 

درباره کارت های بازی پاسور

کارت هاي‌ بازی پاسور بـه چهار دسته 13 تایی تقسیم میشوند. اگر تمام ۵۲ کارت پاسور بـه یک شکل می بودند آنگاه بازی کردن با ورق ممکن نبود. بنابر این کارت هاي‌ بازی را بـه چهار دسته مساوی «کـه هر کدام ۱۳ کارت خواهند داشت» تقسیم می‌کنیم. برای تمایز دادن این ۴ دسته از هم دیگر بـه هر گروه یک سمبل را نسبت می‌دهیم کـه ان سمبل همان خال کارت اسـت. «خاج، خشت، پیک و دل».

پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور در ایران

در داخل هر دسته نیز برای تشخیص ۱۳ کارت ان دسته از هم، آن ها رابا اعداد ۱ تا ۱۳ عددگزاری میکنیم. شماره شماره ي ۱ را آس می نامیم و شماره شماره ۱۱ رابا سرباز، شماره شماره ي ۱۲ رابا بی بی و شماره شماره ي ۱۳ رابا سمبل شاه نمایش میدهیم. قابل ذکر اسـت کـه خال هاي‌ بازی ورق در کشور های مختلف یکسان نیستند. خال هاي‌ بازی پاسور امروزی متعلق بـه کشور فرانسه می باشند.

 

بازی های ورق پرطرفدار در ایران

بازی حکم

چهار برگ یا همان یازده

بلک جک

بی بی درود

بی دل

پوکر

رینگو یا همان سرباز خشت

شلم

جوکر

قاشقی

هفت خبیث

مارک

هزاری

کاناستا

گنجفه

آس ناس

بارکا

بریج

 

رایج ترین اصطلاحات بازی پاسور

پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور در ایران

در بازی پاسور اصطلاحات زیادی وجوددارد. قبل از بازی کردن، باید با این اصطلاحات آشنایی داشته باشید. البته باید ذکر کنیم کـه عده اي از این اصطلاحات، معادل پارسی ندارند. بنابر این و بـه ناچار باید با تلفظ انگلیسی درک کنیم. در زیر سعی کرده ایم تا این اصطلاحات را بـه ساده‌ترین زبان برای شـما توضیح دهیم.

 

خال «Suit»

علامت مشخصه كارت ها : گشنیز، خشت، پیك و دل

 

دور «Trick»

یك دور بازی كه در ان هر بازیكن یك كارت می اندازد. مثلأ در حكم، دور عبارت اسـت از 4 برگی كه از نفر

 

اول «آغازگر»

شروع می‌شود و با بازی نفر آخر پایان می پذیرد.

 

دست «Game»

یك بازی كامل، كه در ان تمام برگها بازی شده باشند. مثلأ در حكم یك دست شامل 13 دور اسـت كه در ان هر تیمی كه 7 دور را ببرد، بازی را برده.

 

ست «Set»

یك ست كامل از پیش تععین شده، مثلأ در حكم هر 7 بازی را كه یك تیم ببرد یك ست تمام می‌شود. از مجموع بازی ها تشكیل می‌شود و با شماری از ست ها كل بازی ورق بـه اتمام میرسد. مثلأ با 2 یا 3 ست.

 

آغازگر «Leader»

بازیكنی كه دور را آغاز می كند و باقی بازیكنان طی ترتیب مشخص بعد از او بازی می كنند. معمولأ كسی اسـت كه دور پیش با برگ برنده او بـه اتمام رسیده.

 

دست دادن «Dealing»

پخش كردن برگ هاي‌ بازی بین بازیكنان.

 

دست دهنده «Dealer»

كسی كه دست می‌دهد.

 

حكم كردن «Bidding»

عملی كه طی ان خال سر، و یا امتیاز تعهد شده مشخص می‌شود. می‌تواند بـه صورت رقابت باشد «یعنی هر كس تعهد بزرگتری كرد حكم كردن را ببرد، مثل شلم» و یا می‌تواند بـه صورت نوبتی و تك نفره باشد «مثل حكم».

 

سایت بازی پاسور آنلاین با پول واقعی

پرطرفدارترین بازی های ورق پاسور در ایران

ویکی پدیا بازی های ورق پاسور

ودر آخر، اگر تمایل دارید تا در سایت معتبر پاسور با پول واقعی ثبت نام کنید، میتوانید بر روی لینک ورود بـه سایت پایین صفحه کلیک کنید. دراین سایت، می‌توانید در انواع بازی هاي‌ پاسور با پول واقعی شرکت داشته باشید. با ثبت نام در سایت ما می‌توانید از بهترین امکانات شرط بندی آنلاین بهره مند شده ودر فضایی امن و حرفه اي بازی کنید.

 

شما در سایت c5sale.com جدیدترین و پرطرفدارترین پست های جهان را مشاهده خواهید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *