معتبر ترین سایت بازی انفجار ایرانی با ضریب بالا

معتبر ترین سایت بازی انفجار ایرانی با ضریب بالا و درگاه مستقیم

انفجار

قوانین بازی حکم 2 نفره به زبان ساده

مجله و سایت سی فایو تقدیم میکند

قوانین بازی حکم 2 نفره به زبان ساده

قوانین بازی حکم 2 نفره 

دراین پست قوانین بازی حکم 2 نفره را مرور می‌کنیم. بازی حکم دو نفره یکی از انواع بازی حکم پاسور می‌باشد. دراین بازی فقط دو بازیکن باهم رقابت میکنند. بازی حکم در اصل 4 نفره می‌باشد، اما میتوان در جمع هاي‌ 6؛ 3 و 2 نفره هم این بازی را اجرا کرد. کاربران زیادی تقاضای داده بودند تا آموزش و قوانین حکم دو نفره را توضیح دهیم. بـه همین منظور هم در ادامه بـه طور کامل و جامع در اینباره صحبت میکنیم.

 

آموزش بازی حکم دو نفره

قوانین بازی حکم 2 نفره به زبان ساده

برای انجام پاسور دو نفره حکم رو بـه روی یک دیگر بنشینید. ابتدا حاکم رابا قرعه کشی انتخاب کنید. حالا ورق‌ها را بر بزنید و پنج ورق بـه حاکم بدهید. حاکم پنج ورق هم برای خودش برمی‌دارد و حکم را انتخاب می کند. فقط دقت کنید کـه بر خلاف بازی حکم چهارنفره، در این جا حاکم باید پس از انتخاب حکم دو ورق از ورق‌هاي‌ کم ‌ارزش‌تر خودرا بسوزاند.

 

ورق سوزاندن به چه معناست؟

ورق سوزاندن: یعنی حاکم کارت ها را بـه پشت «طوری کـه دیده نشود» کنار دستش روی زمین بگذارد. حالا حریف هم باید دو ورق از ورق‌هاي‌ خودش را بسوزاند و بازی شروع شود.

 

انتخاب ورق‌ ها در بازی حکم دو نفره

تفاوت مهم ورق دو نفره و چهار نفره در بازی حکم، اضافه شدن همین مرحله اول بـه بازی اسـت. بر خلاف حکم چهارنفره، بازی حکم دونفره فقط با نیمی از ورق‌ها بازی می شود. بنابر این نیمی از ورق‌ها باید از بازی خارج شوند. ولی اینکار تا حدی بـه انتخاب خود بازیکنان و تا حدی بـه شانس آن ها واگذار شده اسـت. برای اینکار، ابتدا هر بازیکن باید دو کارت را بردارد و یکی از آن ها را انتخاب کند و دیگری را بسوزاند.

قوانین بازی حکم 2 نفره به زبان ساده

بـه این روش کـه اول یک کارت از زمینه برمی‌دارد، اگر حکم یا خال بالا بود، ان را بـه سه کارت دست خودش اضافه می کند، اما اگر خال پایین یا غیر حکم بود، کارت را می‌سوزاند و کارت بعدی زمینه را برمی‌دارد. در این جا دیگر حق ندارد کارت دوم رابا کارت اول عوض کند یا ان را بسوزاند، بلکه باید حتماً ان را بـه دستش اضافه کند. حالا نوبت حریف می شود و طرفین اینکار را تا تمام شدن کارت‌هاي‌ زمینه ادامه می دهند.

 

پس از اینکه کارت‌ها تمام شد:

پس از این کـه کارت ها به پایان رسید، وارد مرحله اصلی بازی می شویم کـه دقیقاً همانند حکم چهارنفره اسـت.

 

چه کسی برنده بازی حکم 2 نفره است؟

حالا وقت بازی اسـت. حاکم کارت خودرا بـه زمین می‌اندازد و نفر مقابل باید مطابق ورق او بازی‌ کند. اگر ورق حریف بالاتر باشد، دست را جمع می کند و ان را ادامه می دهد؛ وگرنه حاکم همان‌ گونه بـه انداختن ورق‌ها ادامه میدهد. نهایتاً کسی برنده اسـت کـه بـه هفت دست برسد.

 

قوانین مهم حکم دو نفره

قوانین بازی حکم 2 نفره به زبان ساده

اگر هنگامی کـه پنج کارت اول بـه حاکم داده میشود، هیچ کارتی در ان بالاتر از ده «سرباز، بی‌بی، شاه، آس» نباشد، حاکم میتواند دست خودرا نشان دهد. سپس از فردی کـه دست را پخش می‌کرده بخواهد تمام کارت‌ها را دوباره بُر بزند. در مواردی اگر دست دو نفر از بازیکنان بـه صورت ده لو کم باشد و حاکم نباشند می توانند تقاضای تعویض دست دهند کـه مشروط بـه قبول کردن حاکم اسـت.

 

بر زدن نهایی:

دست‌دهنده پس از بر زدن دسته ورق‌ها را جلوی حاکم می گیرد تا او بر نهایی را بزند.

 

قانون سرس و نرس:

در بازی سرس و نرس، خال حکم وجود ندارد و بـه همین دلیل دراین بازی برش وجود ندارد. در بازی سرس، برگ‌ها از تک تا دو ارزش گذاری می شوند همانند حکم عادی. اما در بازی نرس، دو لو بالاترین و تک کمترین امتیاز را دارد. در بازی سرس و نرس، کت وجود ندارد.

 

استراتژی‌ بازی حکم 2 نفره

پس از اتمام دست دادن ورق‌هایتان را مرتب کنید. «هر خال از کم بـه زیاد». دراین صورت بـه ورق‌‌هاي‌ دستتان تسلط بیشتری دارید بعضی بـه صورت طبقه‌اي دستشان را می‌چینند تا از دید حریف هم در امان باشد. برای برد در بازی سعی کنید کـه آمار ورق‌ها را داشته باشید. مثلاً این کـه چند آس یا چند ورق حکم بازی شده اسـت. اگر میخواهید حرفه‌اي بازی کنید، سعی کنید بـه خاطر بسپارید کدام خال‌ها «شاه، بی‌بی، سرباز و…» استفاده شده.

قوانین بازی حکم 2 نفره به زبان ساده

میتوانید نشانه‌هایي قانونی برای معرفی آس‌هاي‌ در دستتان بـه یک دیگر داشته باشید. مثلاً وقتی از خال زمینه ندارید و نمی خواهید با حکم دست را ببرید، اگر از یک خال «از دو خال باقی مانده» بالاترین ورق موجود در بازی را دارید پایین‌ترین خال ان را بازی کنید. با اینکار بـه یارتان نشان می دهید کـه بالاترین ورق ان خال در دست شماست و او در دست بعدی از همین خال بازی می کند.

 

سایت بازی حکم دو نفره آنلاین پولی

اگر می خواهید در بازی حکم دو نفره آنلاین بازی کنید، ما بهترین سایت را بـه شـما معرفی می‌کنیم. شـما می توانید با یک حریف واقعی یا مجازی دراین بازی و با پول واقعی رقابت کنید. برای ورود بـه سایت بازی حکم، بر روی لینک ورود بـه سایت کـه در پایین صفحه قرار داده ایم کلیک کنید. بـه محض ورود بـه سایت فرم ثبت نام در سایت برای شـما ظاهر خواهد شد.

 

شما در سایت c5sale.com جدیدترین و پرطرفدارترین پست های جهان را مشاهده خواهید کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *